Trendovi

Autocesta do Grčke prije preko BiH nego Dubrovnika

Autocesta do Grčke prije preko BiH nego Dubrovnika

Krajnji jug Hrvatske je opet na nogama. No, ovaj put razlog nije Pelješki most već Jadransko-jonska autocesta čiju izgradnju će Angela Merkel u petak predložiti premijerima zapadnog Balkana. Problem je to što će trasa autoceste, jednom kada se bude gradila, najvjerojatnije ići preko BiH te samo proći pokraj dubrovačkog područja.

saznajte više na rtl.hr

Jadransko-jonska autocesta - glavni projekt gospodarske suradnje Hrvatske, BiH, Crne Gore i Albanije

Uoči konferencije o jugoistočnoj Europi, koju u Berlinu u četvrtak organizira njemačka kancelarka, a na kojoj će sudjelovati šefovi vlada šest zemalja zapadnog Balkana te Hrvatske i Slovenije - Zoran Milanović sutra će u Cavtatu sa svojim kolegama iz BiH, Crne Gore i Albanije, pokušati zauzeti zajednički stav za razgovor s Angelom Merkel. Premijeri će razgovarati o regionalnoj suradnji te zajedničkim gospodarskim i prometnim projektima, osobito o dovršetku Jadransko-jonske autoceste, koja bi preko ove četiri zemlje - trebala povezati središnju i zapadnu Europu s Grčkom.Jadransko-jonska autocesta, u dužini od 1100 kilometara, prolazila bi kroz Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Albaniju i Grčku. Od zemalja u regiji, Hrvatska je dosad izgradila najviše - oko 90 posto našeg dijela trase buduće jadransko-jonske autoceste. Koridor je važan za gospodarski razvoj i prometno povezivanje zapadne i središnje Europe s jugoistočnom, a Grčkoj bi on bio najkraća veza s Europskom unijom, čija je članica. Jadranko-jonska autocesta neće utjecati na planove za Pelješki most, tvrdi ministar Siniša Hajdaš Dončić. No itekako će utjecati na vrijednost naših autocesta. Veći promet donijet će i veću dobit - poručuju stručnjaci. No, kako je rupa u proračunu sve veća, sasvim je sigurno da se od planirane monetizacije neće odustati. Država od toga očekuje 2 i pol do 3 milijarde eura. Ipak, ministar Hajdaš Dončić tvrdi, predviđena je i zaštitna klauzula. Jadransko-jonska autocesta projekt je na duge staze. Plan je da zemlje u regiji koje nisu članice Europske unije, uz potporu Hrvatske i Njemačke, do 2020-e pripreme prostorno-plansku dokumentaciju i završe studije izvodivosti. Autocesta bi mogla biti gotova najranije 2030-e, premda je realnije očekivati da to bude 2050-e, što je ujedno krajnji rok.

Jadransko-jonska autocesta - glavni projekt gospodarske suradnje Hrvatske, BiH, Crne Gore i Albanije

saznajte više na vijesti.hrt.hr